۹ آذر ۱۳۸۸، ۱۱:۲۹

اختصاصی مهر /

جایزه ادبی یوسف امسال برگزار نمی‌شود

جایزه ادبی یوسف امسال برگزار نمی‌شود

چهارمین جایزه ادبی یوسف (مسابقه سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس) امسال برگزار نمی‌شود.

 مدیر انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: جایزه ادبی یوسف هنوز فراخوان نداده است که البته تا پایان سال قطعاً این کار صورت می‌گیرد و خود جایزه هم سال آینده برگزار می‌شود.

این در حالی است که جایزه ادبی یوسف هر ساله در اسفندماه برگزار شده است.

مسعود امیرخانی درباره  معرفی دبیر علمی یا اجرایی چهارمین جایزه یوسف و دیگر مسائل مرتبط با این دوره توضیح بیشتری نداد.

پیش از این خسرو باباخانی دبیر سومین دوره جایزه ادبی یوسف در گفتگویی با خبرگزاری مهر پذیرفتن هر گونه مسئولیتی را از جانب خود در چهارمین دوره این جایزه رد کرده بود.

معرفی نشدن دبیر جایزه ادبی یوسف از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا این زمان در حالی صورت می‌گیرد که حسین نصرالله زنجانی مدیر مستعفی بخش ادبیات این بنیاد پیشتر آمادگی بنیاد را برای برپایی مسابقه سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس موسوم به "جایزه ادبی یوسف" اعلام کرده و گفته بود که فراخوان چهارمین جایزه ادبی یوسف همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سال جاری (سوم خرداد 88) اعلام می‌شود. اما با گذشت شش ماه تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

جایزه ادبی یوسف تا کنون سه دوره برگزار شده و به برگزیدگان اول 10 سکه، دوم 7 سکه، سوم 5 سکه و چهارم تا بیستم یک سکه تمام بهار آزادی اهداء کرده است.

این جایزه ادبی  توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، دفتر آفرینشهای ادبی حوزه هنری و انجمن قلم ایران برگزار می شود.

کد خبر 992359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha